ИНТЕРТЕКСТУАЛНОСТ КАО ИМПЛИЦИТНА ИТЕРКУЛТУРАЛНОСТ: КОМПАРАТИВНИ МЕТОДИЧКИ ПРИСТУП СИМБОЛУ КЊИГЕ У ХАЗАРСКОМ РЕЧНИКУ М. ПАВИЋА, УПОТРЕБИ ЧОВЕКА А. ТИШМЕ И ПРИПОВЕЦИ „ЕНЦИКЛОПЕДИЈА МРТВИХ” Д. КИША
Кључне речи:
компаративни приступ у настави књижевности, Хазарски речник, Употреба човека, „Енциклопедија мртвих”, интеркултуралност, тематски часСажетак
Разматрањем одговарајућих значењских структура, али и метанаративних сугестија у одабраним делима позног модернизма и различитих фаза постмодернизма у српској књижевности, у раду се аргументује симболички бременит мотив књиге као основ за планирање наставних ситуација које гимназијалцима олакшавају интегрисање стечених знања о поменутим поетичким струјањима. Због знатне имагинативне и интерпретативне активности какву од њих изискују наставне јединице из наслова овог рада, његов аутор предлаже прожимање ужестручне методологије са компаративним поступањем као образац на ком наставници могу актуелизовати сопствене методичке приступе. Притом посебно узима у обзир потенцијал одабраних наставних јединица на пољу подстицања и неговања интеркултуралних гледишта код ученика. У коначници, овај методички прилог треба да илуструје незанемарљиву вредност својеврсних тематских часова у редовној настави књижевности, а таквих да је на темељу њих, по потреби, могуће разрадити и часове пројектне наставе.